Anmälda till tävling
Hoppsan hejsan och så var vi anmälda till årets första dressyrtävling. Vi rider en klass nu på söndag när klubben anordnar KM. För seniorer på privathäst rids KMet i LA:2. Det är ett helt nytt program för oss som dessutom går på kortbana. Just storleken på banan tror jag kommer bli den största utmaningen. Kortsidan blir typ tre galoppsprång lång och långsidan är inte mycket längre den. Lite utmaning ska man väl ha. Har ni dressyrryttare där ute några tips för hur vi ska få plats tro? Jag har heller aldrig ridit lätt a tidigare så det tillkommer en del "nya" moment och rörelser som varken jag eller Sixten har tävlat med ridigare. Bland annat har vi skänkelvikning i trav, förvänd galopp och skrittpiruett. När vi har tränat dessa moment har de suttit ganska bra, men det är stor skillnad på att träna på ett moment i taget till att lägga ihop allt i tävlingssammanhang. I vilket fall ska det bli en rolig utmaning att ta sig an. 
 
Träningen har gått fortsatt bra för oss. Vi har haft en fortsatt stigande formkurva även om det som vanligt innebär både riktigt bra ridpass och pass där vi hade kunnat prestera bättre. Min rygg har också varit ett problem men med besök hos både naprapat och massör känns den nu bättre. Jag är nu ordentligt tejpad på ryggen och har mitt back on trackbälte som extra support. Nu ska jag jobba vidare med mina övningar som jag har fått så att jag får ordning på allt. 
 
Framförallt är det hård träning som gäller inför helgen. Vårt mål blir att komma runt programmet och att bara ha roligt!